پشتیبانی {سوالی دارید؟}
چگونه یک برند موفق شویم ؟

چگونه یک برند موفق بسازیم؟

 

شاید بهتر باشد قبل از اینکه درباره موفقیت یک برند بخواهیم صحبت کنیم بهتر باشد بدانیم برند چیست؟

برند یک نشانه , شعار , اصطلاح یا هر چیزی که مخاطبانه شما را به یاد محصولات و خدماتتان بیندازد میتواند باشد.

 

یک برند باید دارای ویژگی هایی باشد تا بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد که از جمله این ویژگی ها :

1- تمایز و تفاوت

2- رابطه قوی احساسی با مشتری

3- در دسترس بودن

4- هوشمندانه هزینه کردن

5- پافشاری بر روی برند

 

1- بزرگ ترین و مهم ترین ویژگی ساخت یک برند تمایز و تفاوت شما نسبت به دیگر برند ها است

اگر برند شما هم مانند دیگران باشد نباید انتظار داشته باشید مشتری شما را انتخاب کند.برند شما باید دارای ویژگی متمایزی باشد تا مشتری را بطرف خود جذب کند

 

2- در دید مشتری سعی کنید برند شما به عنوان یک فروشنده دلسوز و خیرخواه باشد تا یک فروشنده ای که فقط میخواهد محصول خود را بفروشد.

مشتری همیشه یک فروشنده را انسانی میداند که میخواهد به هر قیمتی شده جنسی را به او بفروشد. همیشه سعی میکند جنس خود را بدون عیب نشان دهد

سعی کنید برند شما دارای ویژگی باشد که بیننده احساس کند شما میخواهید بهترین انتخاب را به او بگویید نه اینکه به هر قیمتی به او یک محصول بدهید

 

3- سعی کنید برند شما مانند دولت مردان دور از دسترس نباشند . سعی کنید انواع راه های ارتباطی را برای ارتباط مشتری با شما قرار دهید. ارتباط سریع مشتری با شما باعث قوی شدن حس اعتماد و راحتی می گردد.

 

4- زیاد خرج کردن باعث معروفیت برند شما نمی شود بلکه هوشمندانه خرج کردن باعث موفقیت برند شما می گردد

دلیل اینکه خرج غیر هوشمندانه باعث دوری مشتری از شما میشود این است که فرض کنید شما به مدت 1 ماه هزینه بالایی را برای تبلیغات و برند سازی انجام دهید و بنا بر دلیلی در ماه دوم هزینه کمتری برای برند سازی خرج کنید , این باعث می شود بیننده احساس کند پس از یک مدت کوتاه برند شما در حال عقب نشینی و کم رنگ شدن است و این میتواند به دلیل فروش کم یا ... باشد پس بهتر است از این برند دوری کند تا ضرر نبیند.

 

5- برند سازی یعنی همیشه خودتان را در دید مشتری قرار دهید و سعی کنید مشتری و بیننده شما را فراموش نکند و هر از گاهی با یک شوک غیر منتظره خودتان را بسیار قوی یاد آوری کنید.

 

در این مقاله کوتاه منظور از کلمه "شما" برندتان است